Meldunek czasowy cudzoziemców
Każdy cudzoziemiec, który ma zamiar przebywać w Polsce dłużej niż 30 dni ma obowiązek się zameldować. Podstawa prawna: art. 40 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
Obywatele krajówUE, Norwegii, Lichtensteinu, Islandii oraz Szwajcarii muszą zameldować się w miejscu pobytu czasowego najpóźniej w 30-tym dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Wymagane dokumenty:
- formularz zgłoszeniowy, na którym musi podpisać się właściciel mieszkania,
- umowa najmu mieszkania,
- dokument podróży lub tożsamości,
- dla członków rodzin - dodatkowo dokument potwierdzający więzi rodzinne (przetłumaczony na j. polski przez tłumacza przysięgłego).
Obywatele pozostałych krajów muszą dokonać meldunku w miejscu pobytu czasowego najpóźniej w 4-tym dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Poza ww. dokumentami cudzoziemiec musi złożyć ważną wizę lub kartę pobytu w Polsce.
Dokonanie meldunku jest bezpłatne, ale opłacie (17zł) podlega wydanie zaświadczenia o zameldowaniu.
Dokonując meldunku cudzoziemcowi zostanie nadany automatycznie numer PESEL.